Naturalne sposoby hamujące łaknienie

Sztuczki kulinarne
Istnieją „sztuczki kulinarne”, które potrafią złagodzić niepohamowane łaknienie w trakcie trwania intensywnej diety odchudzającej. Zwiększenie udziału białek w diecie powoduje złagodzenie głodu, gdyż podczas ich trawienia w jelicie cienkim wydzielane są pewne hormony, wpływające na ośrodek głodu i sytości w mózgu. Jeśli nie ma przeciwwskazań np. chorób nerek, wątroby lub dny moczanowej optymalne spożycie białek podczas redukcji kalorycznej powinno wynosić ok. 1,5 g/kg beztłuszczowej masy ciała i być równomiernie rozłożone pomiędzy posiłki w ciągu doby. Najwięcej białka warto jest zjeść na śniadanie, gdyż powoduje ono spontaniczną redukcję spożycia kalorii w kolejnych posiłkach.

Najskuteczniejszy hamulec apetytu
Okazuje się, że najskuteczniejszymi hamulcami apetytu są białka serwatkowe. Produkty Programu Limvena oparte są na koncentracie białek serwatkowych, które skutecznie likwidują uczucie głodu, znacząco przyspieszają odchudzanie przy bardzo niskiej podaży kalorii.

Błonnik
Błonnik, szczególnie rozpuszczalny i w połączeniu z wodą, w żołądku i jelicie cienkim tworzy zawiesisty kleik. Ta właściwość fizyczna rozpycha żołądek i jelita i podobnie jak białko ma wpływ na hormony jelitowe hamujące w mózgu łaknienie.