Etap II

Czas trwania
2 tygodnie drakońskiej diety już za Tobą. W drugim Etapie zwiększamy dobowy pobór kalorii do 1200 kcal i wprowadzamy kolejny posiłek stały lub półpłynny np. zupy.

Zastąp posiłek koktajlem
W ciągu doby jako zamienniki lunchu i kolacji wypij 2 koktajle proteinowe. Takie rozwiązanie zapobiegnie znacznemu spowolnieniu tempa spoczynkowej przemiany materii i nadmiernej utracie cennych mięśni i wody.

Pij wodę!
Nadal organizm będzie odczuwał deficyt kalorii więc warto utrzymać zwiększoną dawkę białka, wody i błonnika, aby tłumić nadmierne łaknienie.

Białko na śniadanie
Zjedz jak najwięcej białka na śniadanie, a na obiad spożyj wielowarzywną zupę z chudym mięsem i brązowym ryżem.

Przekąski
W ciągu dnia jako przekąskę i uzupełnienie błonnika możesz zjeść surówki z tartej marchwi, kapusty, porów, sałaty, cykorii lub gotowane: brukselkę, kalafior, brokuł.

Owoce!
Jedz 2 porcje owoców na dobę. W tym czasie pijemy duże ilości wody mineralnej oraz bezkalorycznych napojów takich jak: zielona, czarna lub czerwona herbata, kawa i zioła odtruwające.

Dieta powyżej 1200 kcal/dobę uznana jest przez specjalistów jako dieta niskokaloryczna ale zbilansowana. W takim przypadku zalecane jest przyjmowanie suplementów multiwitaminowo – mineralnych.