Etap IV

Utrzymanie zredukowanej masy ciała
śniadanie 25%*
drugie śniadanie 15%*
obiad 25%*
1 koktajl proteinowy 200 kcal
2 litry wody
kalorie: >1500 kcal
czas trwania: – – –

*Wartość obliczona na podstawie dziennego zapotrzebowania na energię. Około 25 kcal / kg masy ciała niezależnie od płci.

Zdrowe i niskokaloryczne jedzenie powinno na stałe zagościć w Twoim domu. Zapotrzebowanie na energię jest uzależnione od wielu czynników np. płci, wieku, BMI, masy mięśniowej i aktywności fizycznej, lecz przyjmuje się uproszczony sposób obliczania dziennego zapotrzebowanie na energię. Kształtuje się ono na poziomie 25 kcal/kg masy ciała dla obydwu płci. Taka kaloryczność zapewni Ci utrzymanie zredukowanej masy ciała.

Najwięcej czyli ok. 2/4 z całodziennej dawki energii powinno się zjeść na śniadanie, uwzględniając porządne porcje pełnowartościowego białka. Pozostałą część kalorii warto jest rozłożyć równomiernie na pozostałe 2-3 posiłki.

Na kolację nie powinno się jeść za dużo, gdyż w nocy organizm nie spala za wiele kalorii, a dodatkowo wieczorny posiłek zakłóca zdrowy sen.

Nie powinno się przejadać owocami, szczególnie suszonymi, a najlepiej zupełnie zrezygnować z produktów będących koncentratem prostych cukrów (w tym: miodu, kandyzowanych owoców, wszelkiego rodzaju cukru brązowego i trzcinowego, dżemów, powideł, słodzonych napojów i soków).

Uważaj na produkty zdrowe, ale mające dużą ilość tłuszczu np. orzechy i nasiona.

Jako uzupełnienie diety w odchudzająca mieszaninę białek oraz prebiotyczny błonnik polecamy wypijać codziennie 1 koktajl proteinowy Limvena.